Publicaties
2022
Douma, I., de Boer, A., Minnaert, A., & Grietens, H. (2022). The I of students with ID or SEBD: A systematic literature review of the self-concept of students with ID or SEBD. Educational Research Review, 36. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2022.100449
2021
de Boer, A., & Tenback, C. (2021). Op naar geïntegreerde onderwijsvoorzieningen: Tweede tussenrapportage over het beleids- en praktijkonderzoek. Rijksuniversiteit Groningen.
Overige downloads behorend bij het onderzoek zijn te vinden via:
https://www.nro.nl/onderzoeksprojecten/geintegreerde-onderwijsvoorzieningen
2019 / 2020
Bijstra, J. O., de Boer, A. A., & van der Hoeven, J. (2020). Effectief handelen bij externaliserend leerlinggedrag. Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk, 59(4), 182-194.
Bijstra, J., de Boer, A., Emans, B., van der Hoeven, J., Tenback, C., & Wally, T. (2019). Lastige leerlingen. Kind en Adolescent Praktijk, 21-24.
Bijstra, J., Boer, de, A., Emans, B., van der Hoeven, J., Post, W., Tenback, C., & Wally, T. (2019). Een praktijkonderzoek naar effectief handelen bij externaliserend leerlinggedrag: Eindrapportage. Groningen: RENN4.
Overige downloads behorend bij het onderzoek zijn te vinden via: https://www.nro.nl/onderzoeksprojecten/een-praktijkonderzoek-naar-effectief-handelen-bij-externaliserend
Downloads
- Invloed school- en leerlingfactoren op cognitieve en non-cognitieve ontwikkeling (v)so-leerlingen
- Infographic bij rapportage invloed school- en leerlingfactoren
- Zorg in school eindrapportage
- Samenwerking onderwijs en jeugdzorg verslag
- Symbiose in het vso
- Op naar geïntegreerde onderwijsvoorzieningen – tussenrapportage