Waarom is binden en boeien van onderwijs-professionals nodig? 

Goede, gedreven medewerkers die zich verbonden voelen met de opdracht van RENN4 zijn onmisbaar. Ze zorgen voor de continuïteit van de organisatie en dragen bij tot de kwaliteit van ons onderwijs. Het boeien en binden van medewerkers en het aantrekken van nieuwe collega’s is daarom een belangrijk speerpunt. We verwachten veel van onze onderwijsprofessionals. Dat ze excellent omgaan met speciaal talent en voor elke leerling het verschil willen maken. Dat ze lef hebben en zowel ontwikkelingsgericht als innovatief zijn. En dat ze enthousiast hun grenzen verleggen. Want werken bij RENN4 is topsport. Elke leerling heeft meer nodig dan onderwijs alleen. Dat vraagt om een brede blik: de hele ondersteuningsbehoefte van leerlingen zien én daar samen met collega’s – onderwijs- en jeugd(hulp)professionals – op inspelen. 

Video binden en boeien van onderwijsprofessionals

Wat doen we al? 

We stellen medewerkers in staat zichzelf te ontwikkelen, zodat ze steeds kunnen bijdragen aan de opdracht van RENN4 en uitdaging en voldoening vinden in hun werk. We bieden faciliteiten zodat medewerkers binnen RENN4 kunnen doorgroeien en/of binnen RENN4 van werkomgeving kunnen veranderen. Ook voor nieuwe medewerkers wordt het loopbaanperspectief aantrekkelijk door deze faciliteiten:  

  • Er zijn diverse trajecten voor de horizontale en verticale doorstroom van medewerkers: 
    • kweekvijver voor ontwikkeling tot leidinggevende
    • ontwikkeling van leraarondersteuner tot vakdocent;
    • ontwikkeling van onderwijsassistent tot leerkracht. 
  • Medewerkers uit andere sectoren kunnen zich bij ons ontwikkelen tot onderwijsprofessional. Zo hebben we speciaal voor zijinstromers met een hbo/wo-opleiding een traject waarin ze zich kunnen omscholen tot leerkracht. 

Wat gaan we doen?  

In onze wervingsactiviteiten presenteren we een duidelijk profiel van RENN4. Zo communiceren we aan potentiële kandidaten wat werken bij RENN4 tot uitdagende topsport maakt en hoe onze onderwijsprofessionals zich hierin ontwikkelen. Met samenwerkingspartners onderzoeken we of combifuncties (bijvoorbeeld deels onderwijs en deels zorg) voor zowel nieuwe als huidige medewerkers aantrekkelijk kunnen zijn.  

Met wie doen we dat?